Borstj- Rysk rödbetsoppa!!

Just nu är jag världens lyckligaste, min vän Lesya från Ryssland är på besök. Hon är 24år och talar jättebra svenska. Jag bad henne att hon skulle göra borstj, det är en delikatess och nyttig. Hon sa att hon kunde göra den...vi gjorde den idag men vi råkade göra jättemkt soppa! När det var klart så insåg vi att vi hade gjort minst 10port xD. Men vi åt så gott vi kunde även om de blev kvar 4-5port. Lesya sa att man är "typisk" ryska om man älskar soppa vilket jag gör.

Jag fick även 2 presenter av Lesya, Dima Bilan nya skiva (Eurovisionvinnare!) och choklad som var asgod! Omslagspappret var jättehäftigt...det stod Gott nytt år på ryska så jag spara den. Hon har lärt mig massa ord men vi får se om jag kommer ihåg allt haha ^^

Tack för att ni läser!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0