The Clique

Jag såg en film igår som hette The Clique. Ja vad kan man säga om den...det var en typisk ungdomsfilm/highschool film. det handlade om hur en rik och mycket bortskämd tjej måste bo tillsammans med en helt vanlig svensson familj. Den nya tjejen heter Claire och gör allt för att Massie ska tycka om henne, men Massie förpestar Claires tillvaro. Massie umgås med ett par andra rika och bortskämda tjejer och dom är inte särskilt klyftiga nån av dom. Claire gör så att Massie får dåligt rykte för att själv bli populär...(hon har tidigare flirtat med en kille som Massie är skitkär i).

Detta koncept rik tjej möter en vanlig svensson och hatar det har använt många MÅNGA gånger. Jag tycker det är lite uttjatat vid det här laget men jag tyckte ändå att den var sevärd. Fanns lite roliga situationer och man kunde inte låta bli att tycka synd om Claire. Men tjejerna såg äldre ut än 12, jag trodde att dom var 14 åtminstone....

Mitt betyg?: 2 av fem plus

Tack för att ni läser!

//JJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0