Mitt hår-En katastrof

På torsdag ska jag till frissan. Gud vad jag längtar, det kommer bli snyggare men mina problem med håret kommer inte att försvinna. Mitt hår påminner lite om hästtagel, eftersom mina hårstrån är så grova och tjocka så är håret alltid strävt. Jag lider av mjäll så jag måste alltid använda mjäll schampo (inte Head & Shoulders, funkar inte). Mitt mjäll schampo köper jag hos någon frisör. Fördelen med det är att produkten verkligen fungerar men nackdelen är att schampot inte luktar nå gott. Så...jag använder ett vanligt schampo först (Elvital soft curls) och sen mjäll schampot. Sen har jag inpackning och låter det verka några minuter.Resultatet? Håret är fint i två dagar sen tycker jag att det ser fruktansvärt ut, tjockt och lockigt och strävt.

Så min fråga är: Vad ska jag göra för att mitt hår ska bli mjukt och fint?

Tack för att ni läser

//JJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0