Dunskandalen

Såg ett inslag på nyheterna om gässen som plockas levande. Det var det värsta jag har sett, gässen skrek för att de pinades och flera gäss hade sår efteråt. Jag mådde fruktansvärt dåligt efter det här, jag förstår inte varför gässen ska plockas levande? Och att man inte har uppmärksammat detta förrän nu?! Jag ska aldrig mer köpa något med dun om det är så att gässen får lida för det. Tänk er själva, ni som gör detta på gässen i världen. Skulle ni vilja att någon slet av er håret medan ni levde för att tjäna pengar på det?! Nej jag tror inte ni vill det, men då kanske ni kan tänka er hur det känns för en stackars gås?


Tack för att ni läser!

//JJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0